یادبود «حبیب» و «ناصر ملک مطیعی» در ماه محرم!
تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۳۷۱۵۱
خرداد: لایو اینستاگرامی سیدحسن آقامیری درباره عاشورا و تطابق آن با برخی اتفاقات امروز، بسیار حاشیهساز و البته جنجالی شد. سخنرانی آقامیری درباره «حر» در روزهای گذشته به شکل ناباورانهای دست به دست میشد و مردم آن را گوش میکردند. این در حالی است که او اخیرا خلع لباس شده است.
سخنرانی سیدحسن آقامیری درباره «حر» و «امام حسین» و پیوند زدن آن به اتفاقات امروز در شبکههای اجتماعی بسیار بازخورد داشت.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سخنان حسن آقامیری در روز تاسوعا و عاشورا بازخوردهای زیادی داشت؛ چه اینکه امسال کرونا باعث شد برنامههای عزاداری محرم امسال هم متفاوت با همه سالهای گذشته برگزار شود. از جمله اینکه بسیاری از هیاتها و مراکز مذهبی در بستر وب مراسم خود را برگزار کردند؛ با این حال همه سخنرانیهای مذهبی، حتی مشهورترین آنها، بازخورد سخنان آقامیری نداشت؛ شاید به این دلیل که وقتی قرار باشد مراسم در جایی برگزار شود که همه مردم در آن امکان حضور داشته باشند و انحصاری برای کسی نباشد، میزان اعتبار سخنرانان و هیاتها را مستمعان مشخص میکند، نه تبلیغات تلویزیونی و بنرهای نصب شده در خیابانها.
لایو اینستاگرامی سیدحسن آقامیری درباره عاشورا و تطابق آن با برخی اتفاقات امروز، بسیار حاشیهساز و البته جنجالی شد. سخنرانی آقامیری درباره «حر» در روزهای گذشته به شکل ناباورانهای دست به دست میشد و مردم آن را گوش میکردند. این در حالی است که او اخیرا خلع لباس شده است.
سخنرانی سیدحسن آقامیری درباره «حر» و «امام حسین» و پیوند زدن آن به اتفاقات امروز در شبکههای اجتماعی بسیار بازخورد داشت. آقامیری در سخنرانی مذهبی ماه محرم امسال از این سخن گفت که برخی از «حر» دم میزنند اما رفتارشان «یزیدی» است. او مثالهای مختلفی از اتفاقات امروز زد و مثلا از خوانندهای گفت که او را به ایران آوردند و نه گذاشتند بخواند و نه گذاشتند از ایران برود تا در نهایت در همین ایران دقمرگ شد (حبیب) یا از بازیگری گفت که به تلویزیون دعوت شد اما نگذاشتند برنامهاش پخش بشود (ناصر ملک مطیعی) یا رقصندهای که برای ختم مادرش به ایران آمده بود و او را بازداشت کردند (محمد خردادیان)
سخنان حسن آقامیری در روز تاسوعا و عاشورا بازخوردهای زیادی داشت؛ چه اینکه امسال کرونا باعث شد برنامههای عزاداری محرم امسال هم متفاوت با همه سالهای گذشته برگزار شود. از جمله اینکه بسیاری از هیاتها و مراکز مذهبی در بستر وب مراسم خود را برگزار کردند؛ با این حال همه سخنرانیهای مذهبی، حتی مشهورترین آنها، بازخورد سخنان آقامیری نداشت؛ شاید به این دلیل که وقتی قرار باشد مراسم در جایی برگزار شود که همه مردم در آن امکان حضور داشته باشند و انحصاری برای کسی نباشد، میزان اعتبار سخنرانان و هیاتها را مستمعان مشخص میکند، نه تبلیغات تلویزیونی و بنرهای نصب شده در خیابانها.
عزاداریهای محرم امسال نشان داد جذابیت سخنرانیهای سیدحسن آقامیری برای مردم بیشتر از آن چیزی است که تصور میشد. برنامه لایو عزاداری او در اینستاگرام ۳۰ هزار بازدید زنده داشت و در مجموع حدود یک میلیون بار فقط در اینستاگرام دیده شد. تخمین زده میشود ویدئوی او درباره حر، نزدیک به ۲۰ میلیون بار در پلتفرمهای مختلف دیده شده باشد و احتمالا مشهورترین قطعه سخنرانی ایرانی در محرم ۹۹ خواهد بود. برخی از کاربران مخالف آقامیری در توییتر البته به آقامیری تاختند و نوشتند که محبوبیت دلیل بر حق بودن نمیشود و تتلو هم میلیونها طرفدار در اینستاگرام دارد. برخی نیز از آقامیری حمایت کردند و نوشتند حاکمیت کسانی را حذف میکند و کنار میزند و خلع لباس میکند که برای مردم جذابیت دارند.
سید حسن آقامیری خوانساری متولد ۱۳۵۸ در تهران است و گویا درآمد اصلی او از منبر رفتن نیست و از طریق فروش عسل خوانسار امرار معاش میکند و به گفته خودش مشاور یک شرکت خصوصی است و کار آزاد هم دارد. او به مجله «همشهری جوان» گفته از حوزه علمیه شهریه نمیگیرد و تحت پوشش بیمه حوزه هم نیست. آقامیری سال ۱۳۷۵ وارد حوزه علمیه شد و سخنرانیهای خود را از سال ۱۳۸۰ آغاز کرد و بعد از مدتی سر از دانشگاهها درآورد و در جمع دانشجویان به سخنرانی پرداخت. وی فیلمها و فایلهای صوتی سخنرانیهای خود را در مراسمهای مختلف به صورت عمده از طریق «سایت بیدارباش» منتشر میکند و بهصورت زنده از طریق شبکههای اجتماعی اینستاگرام و تلگرام به بیان و تفسیر موضوعات دینی و اخلاقی میپردازد. مخالفان وی به او لقب «آخوند تلگرامی» دادهاند.علی قلهکی فعال اصولگرای توییتر نوشته «آقامیری یک نمونه از طلبههایی است که جاذبه رسانه استحالهاش کرده و دوست دارد در رقابت با تتلو و پویان مختاری عقب نماند.» برخی دیگر به کنایه به روحانیون نوشتند: «جذابیت آقامیریها حاصل دوقطبی است که سر دیگرش از علم الهدیها ساخته شده است.
به گزارش رویداد۲۴ در دی ۱۳۹۷ آقامیری با انتشار پستی در اینستاگرام خبر از حکم قاضی شعبهٔ دوم کیفری در دادگاه ویژه روحانیت به ریاست دادستان کل کشور داد و اعلام کرد که به دو سال زندان که ۵ سال تعلیق شده و خلع لباس دائم محکوم شده است. او یک بار درباره لباس روحانیت گفته بود «اصلا شأنیتی نیست. لباسی در کار نیست. چه لباسی؟ مگر لباس پیغمبر با مردمش فرق میکرده؟ این لباس یک چیز تاریخیه، اصالت نداره. کی گفته لباس آخوند باید با مردم فرق کنه؟ چرا باید اینجور باشه؟ شأنیتی باشد شأنِ انسانیته شأنِ تقوا و پرهیزکاری است»
دی ماه بود که سید حسن آقامیری با انتشار یک پست در صفحه شخصیاش در شبکههای اجتماعی از خلع لباس شدنش خبر داده بود. آقامیری در سخنانی پس از خلع لباس از فرد یا افرادی گفت که پیشتر علنا به او اعلام کرده بودند که منتظر هستند تا به قول خودش «سوتی دهد!»
او توضیح بیشتری در مورد این فرد یا افراد نداد، اما در ادامه این نکته را هم اضافه کرد که در جلسهای پس از خلع لباس شدنش اعلام کردند که آقامیری بعد از خلع لباس ۱۵ روز هم دوام نمیآورد و داغ میکند و سخنانی را مطرح میکند که تازه آن موقع ماجرای ما و او شروع میشود.
خلع لباس آقامیری حاشیههای زیادی داشت، اما او را مشهورتر کرد و صدها هزار نفر به فالوئرهای او اضافه شدند. او از این فرصت استفاده کرد و امسال با چند لایو از جمله لایو با خوانندهای به نام احلام مشهورتر شد و احلام خواننده ایرانی البته به احترام حسن آقامیری با روسروی در لایو حاضر شد اما مشکل به خاطر حجاب او نبود، در بخشی از این ویدئوی زنده آنها ترانهای از کورس سرهنگ زاده را خواندند. به این ترتیب بزرگترین مشکل از همینجا آغاز شد. اصولگرایان در صفحات توییتر خود نوشتند چرا فردی که لباس روحانیت میپوشیده، به صدای خواندن یک زن گوش کرده و بدتر از آن، صدا برای همه پخش شده است. پیش از این سخنرانی، سخنرانی آقامیری درباره افزایش قیمت بنزین و نحوه برخورد با معترضان آبانماه نیز بسیار خبرساز و تاثیرگذار شده بود. او اعتراضات مردم را مدنیترین نوع اعتراض خوانده بود که آنها انجام دادهاند اما به جای آن با بدترین شکل ممکن با معترضان برخورد شد. حالا سخنرانیهای آقامیری میلیونها بار دیده میشود و لایوهای او با چند صد هزار ببینده رکورد میزند و در سوی دیگر سخنرانی بزرگترین خطبای مذهبی دیگر نهایتا ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ نفر ببینده لایو دارد. سخنان آقامیری برای مردم جذاب است و خیلیها او را نماد خطیب موفق مذهبی میدانند اما او همچنان مخالفانی دارد که تمایل دارند ابزار لایو اینستاگرام را نیز از او بگیرند. شاید طرح جدید مجلس برای محدودیت فضای مجازی دردسر تازهای برای آقامیری بشود. برچسب ها: حسن آقامیری
منبع: خرداد
کلیدواژه: حسن آقامیری شبکه های اجتماعی حسن آقامیری اتفاقات امروز نه گذاشتند خلع لباس محرم امسال خواننده ای برگزار شود هیات ها
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۳۷۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
تفال به حافظ شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ المنه لله که در میکده باز است....
فرارو- فال گرفتن از آثار ادبی، از باورهای کهن این مرز و بوم است. در گذر زمان ساکنان این خاک به ادیبانی که گمان میبردند بهرهای از کلام حق دارند رجوع میشد. با این حال، اما در گذر زمان تنها تفال به حافظ در فرهنگ عامیانه ما باقی مانده است.
المنه لله که در میکده باز است
زان رو که مرا بر در او روی نیاز است
خمها همه در جوش و خروشند ز مستی
وان میکه در آن جاست حقیقت نه مجاز است
از وی همه مستی و غرور است و تکبر
وز ما همه بیچارگی و عجز و نیاز است
رازی که بر غیر نگفتیم و نگوییم
با دوست بگوییم که او محرم راز است
شرح شکن زلف خم اندر خم جانان
کوته نتوان کرد که این قصه دراز است
بار دل مجنون و خم طره لیلی
رخساره محمود و کف پای ایاز است
بردوختهام دیده چو باز از همه عالم
تا دیده من بر رخ زیبای تو باز است
در کعبه کوی تو هر آن کس که بیاید
از قبله ابروی تو در عین نماز است
ای مجلسیان سوز دل حافظ مسکین
از شمع بپرسید که در سوز و گداز است
شرح لغت: غرور: فریفتگی به حسن و دلیری در دلبری/ تکبر:گردن کشی.
تفسیر عرفانی:۱- حتماً اوضاع بر وفق مراد شما خواهد شد و جای هیچ گونه نگرانی و اضطراب وجود ندارد. این دل مشغولی شما به علت وسواس و بی حوصلگی میباشد. پس توکل بر خدا کنید و سوره مبارکه السبا، آیه ۲۰ تا ۳۵ را با معنی و حضور قلب بخوانید که گشایش است.
۲- هیج کس از درد دل شما آگاه نیست و همه ریشخند میکنند.
۳- حضرت حافظ در بیت هفتم و آخر میفرماید:
زمانی که چشم به روی تو گشوده ام، مانند باز شکاری، از هر چه در جهان است، جز تو، چشم دوخته ام.
*ای یاران مجلس، از داغ دل حافظ ناتوان، تنها شمع اطلاع دارد که مانند وی میسوزد و میگذازد.
پس او نیز شما را خیلی دوست دارد و تردید شما ابدا موردی ندارد.
تعبیر غزل:شکر خدای را به جا بیاور که درها به رویت گشوده خواهد شد و رویاهات با حقیقت پیوند میخورد. شخصی وارد زندگیت میشود که میتوانی او را محرم رازهای ناگفته خود بدانی و به او اعتماد کنی. او چشم تو را بر روی همه جهان میبندد و دیدگانت را تنها به روی زیباییها میگشاید. پس بی آنکه غم و اندوه به وجود خود راه دهی خود را برای آمدن او آماده کن.